Kurumsal Kimlik Çalışması


Kurumsal Kimlik Nedir?
Firmanın yüzü ve imajı olarak basitçe tarif edilen kurumsal kimlik aynı zamanda o firma ile ilgili bilgi verici niteliktedir. Bunun yolu da doğru bir kurumsal kimlik tasarımı üzerinden geçer. Bu amaçla tasarım için tercih edilecek olan firma en uygun şekilde tercih edilmelidir. Aksi takdirde istenilen etki meydana gelmeyebilir. Hazırlanan kimlik o kurum tarafından uzun süre kullanılacağından ve insanlar üzerinde her zaman doğrudan etki meydana getireceğinden dolayı o kurumu yansıtacak şekilde hazırlanmalıdır. Hem kurum içinde hem de kurum dışında o kurumun kendini temsil etme biçimini ortaya koyan kurumsal kimlik tasarımı ayrıca o kuruma özgü olacak şekilde hazırlanmalıdır.

Kurumsal Kimlik Tasarımı
Kurumsak kimlik tasarımı yapılırken aşamalar temel olarak beşe ayrılır. Öncelikle tasarım sürecinden önce yapılacaklar tespit edilip onaylanır. Ardından tasarım süreci zamanlanır ve sunum yapılır. Gerçekleşen kurumsal kimlik sunumunun ardından eğer yapılması gerekli olan düzeltmeler varsa onlar halledilir. Bunun ardından herkesi memnun edecek düzeyde kurumsal kimlik tasarımı ortaya çıkar. Bununla birlikte tasarımların baskı ve uygulama süreci zamanlanarak en uygun şekilde tamamlanır. Başarılı bir kurumsal kimlik çalışması için bu süreçlerin her birinin planlı ve profesyonel şekilde uygulanması gerekir. Ortaya çıkarılacak olan kimliğin etkileri uzun süreli olduğundan dolayı her adım en uygun şekilde atılmalı, o kurumu yansıtacak en doğru tasarım ortaya çıkarılmalıdır.

Comments